• تماس  
  • زیارت عاشورا

امام صادق(ع):به امام زمان سلام کنید

20 مرداد 1394 توسط hosna

با اينكه در زمان امام صادق امام زمان عليهما السلام متولد نشده بودند ، چطور ايشان فرموده اند به امام زمان سلام كنيد ؟

این سوالی است که ممکن است به ذهن برخی ها خطور کند که در اینجا به بررسی دلایل آن می پردازیم:

اولا: معناي سلام دعا براي سلامت است ودعا هم براي شخص موجود ممكن است هم كسي كه موجود نيست .

ثانيا: در روايات ،سوال چنين است كه در زمان حضرت ولي عصر چطور به ايشان سلام مي كنند ، حضرت پاسخ دادند مي گويي :

السلام عليك يابقية الله

كه معني آن چنين است: اگر زمان او را درك كردي چنين مي گويي 

ثالثا: تمامي بنابر اعتقاد شیعه وسنی ،مردم قبل از تولد در اين عالم ، وجود روحاني داشته و درك وفهم دارند.

در کتاب  «سنن الترمذي ج5/ص585» از اهل سنت آمده است: 

از رسول خدا سوال كردند كه چه زماني شما به نبوت مبعوث شديد؟ فرمودند هنگامي كه آدم در بين روح و بدن بود ( روح و بدنش از هم جدا بود) …اين حديث نيكو و صحيحي است …

واز کتب شیعه در کتاب «کافی شیخ کلینی ج 1 /ص 530 » نقل است:

از امام سجاد عليه السلام شنيدم كه فرمودند بدرستيكه خداوند عزوجل محمد وعلي و يازده نور از ذريه او را از نور عظمتش خلق كرد پس ايشان را بصورت سايه هايي در سايه نور خودش قرار داد كه او را عبادت مي كردند قبل از آنكه مخلوقات ديگر خلق شوند.

پس مي بينيم كه سلام كردن به مقام والاي بقيه الله الاعظم نه تنها در زمان امام صادق عليه السلام حتي قبل از بعثت رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله وسلم نيز ممكن بوده است.
همچنين اهل سنت در ذيل آيه شريفه “وَاسأل مَن أرسَلنَا مِن قَبلِكَ “( سوره زخرف آيه 45) روايت كرده اند كه رسول خدا فرمودند تمامي پيامبران با عهد به نبوت من و ولايت علي بن أبي طالب بعد از من مبعوث گرديدند .(معرفة علوم الحديث ج1/ص95)

اين روايات به خوبي بيانگر وجود معنوي و روحاني ائمه اطهار عليهم السلام حتي قبل از خلقت انبيا دارد .


مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)گروه پاسخ به شبهات

 نظر دهید »

جایگاه دین در فضای مجازی!!!

10 مرداد 1394 توسط hosna

  با توجه به عالم گسترده مجازی این سوال مطرح می شودکه:  آیا ورود دین به فضای مجازی  کار درستی است؟ آیا دین جایگاهی در فضای مجازی دارد ؟ محدودۀ آن تا کجاست؟

   در پاسخ باید گفت: اگررویکرد ما به فضای مجازی رویکردی ابزاری باشد می‌ توان گفت که این فضا نیز مانند تلویزیون و سینما آمده تا بخشی از بازنمایی امر واقعی در مقابل امر مجازی را انجام دهد. ولی فضای مجازی آن قدر بزرگ شده که الان فضای دوم زندگی محسوب می‌ شود یعنی ما با دو فضایی شدن زندگی، شغل و حرفه مواجه شده‌ ایم که به موازات امر فیزیک، همه عرصه‌ ها تبدیل به امر مجازی شده است.

   به عنوان مثال ما پزشکی مجازی داریم، جراحی مجازی داریم، آموزش مجازی داریم، سرگرمی‌ های مجازی داریم تمام مقوله‌ های مربوط به حرف و دانش در این محیط بازتولید شده است بنابراین این یک نوع فضای زندگی است حال پرسش این است که آیا دین می‌ تواند در این فضا قرار بگیرد؟

   باید گفت که دین آمده برای زندگی کردن، چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی‌، منتهای مراتب پیش شرط‌ ها، محدودیت‌ ها و قواعد خاص خود را دارد. همه چیز قابل مجازی سازی نیست ،مثلا نماز جماعت را نمی‌ توان مجازی سازی کرد. چرا که نماز یک تعینی دارد که حتما باید در عالم واقع انجام شود، اتوماسیون در آن راه ندارد.

خداوند یک شرایط خاصی را برای نماز جماعت معین کرده و باید طبق آن خوانده شود.

    بنابراین همه امور دینی قابل مجازی شدن نیست.

 نظر دهید »

آیا روایات «ابوهریره»از نظر شیعه معتبر است؟

08 مرداد 1394 توسط hosna

گاهی اوقات مشاهده می شود که طرفداران مکتب اهل بیت علیهم السلام متاسفانه با اسناد به ابوهریره روایاتی را نقل می کنند ، بدون توجه به اینکه هویت راوی چیست؟ آیا از نظر شیعه موثق است وروایات وی مورد قبول علماء شیعه هست یا نه؟

البته برخی این روایات در کتب معتبر شیعه هم آمده است که صرفا جنبۀ نقل روایت  را دارد ولی از قبول آن حرفی به میان نیامده.

ابوهریره یکی از آن افرادی است که به دلایل مختلف نزد علماءشیعه اعتباری ندارد که در ذیل به بررسی آن می پردازیم.

 

به شش دلیل روایات ابوهریره مردود است و از درجه اعتبار ساقط است:

1- ابن اثیر در حوادی سال 23، در کتاب تاریخ و ابن ابی الحدید در جلد سوم شرح نهج البلاغه صفحه 104  نقل کرده اند:

چون عمر بن الخطاب در سال 21 هجری قمری ابوهریره را والی بحرین نمود به او خبر دادند که ابوهریره مال بسیاری جمع نموده و اسبهای زیادی خریده و لذا در سال 23 هجری قمری او را معزول نمود، همین که خدمت خلیفه رسید، خلیفه گفت:

یا عدو الله و عدو کتابه اسرقت مال الله؟؛

ای دشمن خدا و دشمن کتاب خدا آیا دزدی نمودی مال خدا را؟، ابوهریره گفت: هرگز دزدی نکردم بکله عطایای مردم به من بوده است!!

و نیز ابن سعید  و ابن حجر عسقلانی * و ابن عبدریه در عقدالفرید ج اول نوشته اند که: خلیفه گفت: ای دشمن خدا وقتی تو را والی بحرین نمودم کفش و نعلینی بپا نداشتی اینک شنیده ام اسبهائی به هزار و ششصد دینار خریداری نمودی، از کجا آوردی؟!
ابوهریره گفت: عطایای مردم است که نتایج آن بسیار گردیده، خلیفه متغیر گردید و از جا برخاست آنقدر تازیانه بر پشت او زد تا خون آلود شد آنگاه امر کرد ده هزار دینار که از بحرین ذخیره نموده بود از او گرفته و تحویل بیت المال دادند.

2- ابن ابی الحدید می نویسد:

قال ابوجعفر (الاسکافی): ابو هریره مدخول عند شیوخنا، غیر مرضی الروایه، ضربه عمر بالدره، و قال: قد اکثرت من الروایه احری بک ان تکون کاذبا علی رسول الله (ص)؛

ابوجعفر اسکافی (شیخ معتزله) گفته است: ابوهریره در نزد شیوخ ما مدخول است (از حیث عقل) و روایت او مورد رضا و قبول ما نمی باشد و عمر او را تازیانه زد و گفت: در روایت زیاده روی نموده ای و تو سزاوار آن هستی که به رسول خدا (ص) نسبت دروغ بدهی (یعنی: ناجنسی مثل تو بایدم به پیامبر (ص) دروغ ببندد).

ابن عساکر در تاریخ کبیر و متقی هندی  چنین نقل کرده اند:

عمر به ابوهریره تازیانه زد و زجرش نمود و از نقل حدیث از پیامبر اسلام منعش نمود و گفت: چون زیاد از پیامبر (ص) روایت نقل میکنی و تو سزاوارتری از اینکه از طرف آن حضرت دروغ بگوئی (یعنی مثل تو ناجنسی بایدم از قول آن حضرت دروغ بگوید) لذا باید نقل حدیث از آن حضرت را ترک کنی و الا تو را به سرزمین «دوس» (قبیله ای است در یمن که ابوهریره از آن جا بوده) می فرستم و یا به سرزمین بوزینگان (کوهستانی که بوزینگان در آن جا زیادند) می فرستم.

3- ابن ابی الحدید  از استاد و شیخ خود ابوجعفر اسکافی نقل نموده که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) فرمود:

الا ان اکذب الناس، اوقال: اکذب الاحیاء علی رسول الله (ص)، ابو هریره الدوسی؛

آگاه باشید «دروغگوترین مردم به رسول خدا (ص)» یا فرمود: آگاه باشید که «دروغگوترین زندگان بر رسول خدا (ص)» همانا ابوهریره دوسی [6] می باشد.

4- ابن قتیبه دینوری ،حاکم ، ذهبی و مسلم  درباره ابوهریره همگی نقل کرده اند که عایشه ام المؤمنین او را مکرراً رد نموده و می گفت: «ابوهریره کذاب است و از قول رسول الله (ص) بسیار جعل حدیث می نماید.»

5- از میان علماء اهل سنت طبری و ابن اثیروابن ابی الحدید معتزلی و سمهودی و ابن خلدون و ابن خلکان، هنگامی که حمله بسربن ارطاه به اهل یمن را نقل کرده اند نوشته اند که:

هنگامی که معاویه بن ابی سفیان «بسر بن ارطاه» خونخوار را برای سرکوبی اهل یمن به همراهی چهار هزار مرد جنگی شامی فرستاد، آن ها از طریق مدینه روانه شدند و در شهرهای مدینه و مکه و طائف و تباله (که شهری در تهامه است) و نجران و قبیله ارحب (که از قبائل همدان بود) و صنعا و حضرموت و اطراف آن منتها درجه اهانت و قتل عام و ستم را اعمال نمودند و به پیر و جوان شیعیان رحم نکردند، حتی دو طفل صغیر عبیدالله بن عباس پسر عموی پیامبر (ص) را که از طرف علی (ع) والی مدینه بود سر برید، تا آن جا که شماره کشته شدگان را «سی هزار» نفر نوشته اند!!

در این کشتار «ابوهریره» همراه آن ها بود و هنگامی که لشکریان به سمت مکه رفتند ابوهریره در آن جا ماند و از طرف معاویه به جبران این خدمت گذاری والی مدینه شد.

اکنون سئوال اینست که مگر ابوهریره این روایت را از رسول خدا (ص) نشنیده بود که فرمود:

من اخاف اهل المدینه ظلما اخافه الله و علیه لعنه الله و الملائکه و الناس اجمعین؛

هر کس اهل مدینه را از روی ستم و ظلم بترساند، خداوند او را بترساند و لعنت خداوند متعال و ملائکه و تمام مردم بر او باد.
این روایت را احمد حنبل در مسند، و سمهودی در تاریخ المدینه و سبط بن جوزی نقل کرده اند پس چگونه ابوهریره در لشکری شرکت نمود که آن همه ظلم و ستم کردند و در اهل مدینه ایجاد ترس نمودند و خانه ابوایوب انصاری به آتش کشیده شد.

علاوه: مخالفت نمود با خلیفه بر حق و وصی رسول خدا (ص) که اهل سنت ایشان را از خلفاء راشدین می دانند، لذا سئوال می کنیم آیا روایت کسی که با خلفاء راشدین می جنگد و در کشترای وسیع شرکت می کند صحیح و مورد قبول است؟!!

آیا کسی که عایشه او را کذب می داند، و عمر بن الخطاب دو مرتبه به او تازیه می زند و او را کذاب دانسته و ممنوع الحدیث می کند و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) او را دروغگوترین مردم به رسول خدا (ص) می داند روایاتش مورد قبول است؟! و اگر جواب منفی است پس چرا علماء اهل سنت از یک طرف چنین مطالبی را در تاریخ خود نقل می کنند و به آن اذعان دارند و لکن از طرفی روایات ابوهریره را نقل کرده اند و برای او «رضی الله عنه» را متذکر می شوند، به راستی که این تناقضی آشکارست و در میان اهل سنت چنین مواردی لاتعد و لا تحصی می باشد!!

6- از جمله دلائل بر رد روایات ابوهریره دوسی دوگانگی و نفاق او نسبت به امیرالمؤمین علی بن ابیطالب (ع) است چنانکه زمخشری در کتاب ربیع الابرار و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه نقل کرده اند ابوهریره در بعضی از روزها در صفین نماز را به امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) اقتدا می کرد ولی همیشه حاشیه نشین سفره چرب معاویه هم بود و هنگامی که از این دو حالت از او سئوال می کردند می گفت:

مضیره معاویه ادسم، و الصلوه خلف علی افضل؛

مضیره و طعام معاویه چرب تر، و نماز پشت علی (ع) افضل است، با توجه به این شش مطلب که از نظر شما خوانندگان محترم گذشت باید بگویم که: ما آن ابوهریره ای را انتقاد می نماییم که عمر بن الخطاب، و عایشه، و کبار از صحابه و تابعین و اکابر از شیوخ و علماء معتزله و حنفی ها او را انتقاد نموده و مردود می خوانده اند.

ما آن ابوهریره ای را انتقاد می نماییم که مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و ائمه طاهرین (ع) که عدیل القرآن هستند او را کذاب و مردود خوانده اند.

ما آن ابوهریره ای را انتقاد می کنیم که شکم پرست بوده و با علم به افضلیت امیرالمؤمنین تقویت جعل احادیث او، امام المتقین و خلیفه المسلمین را (که اهل تسنن ایشان را یکی از خلفای راشدین می دانند) سب و لعن می نمایند.

و اما کعب الاحبار:

ابن سعد،  بخاری و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه ج 1 ص 240، و ج 2 ص 375 و یعقوبی در تاریخ خود ج 2 ص 148 و مسعودی در مروج الذهب ج 1 ص 438، و دیگران از اکابر علماء اهل سنت مشروحاً جریان تبعید ابوذر توسط عثمان و نیز درگیری ابوذر با کعب الاحبار را نقل نموده اند، و نوشته اند:

در سال 17 هجری (یعنی هفت سال بعد از رحلت رسول خدا «ص») در عصر خلافت عمر بن الخطاب شخصی به نام «کعب الاحبار» مسلمان شد او در زمان عمر ملازم او بود و بعدها مشاور عثمان گردی، در یکی از مجالس کعب الاحبار از خود فتوی صادر نمود و ابوذر راستگو که در جلسه حاضر بود اعتراض کرد و کارشان به حدی بالا گرفت که ابوذر با عصا بر سر کعب الاحبار کوبید و سخت در برابر عثمان ایستادگی نمود، هنگامی که عثمان سرسختی ابوذر را مشاهده کرد دستور داد که ابوذر را به شام تبعید کنند. اکنون این سئوال مطرح است که مگر طبق روایت نبوی ابوذر «راستگوترین مردمان» نیست؟ احمد حنبل و نیز حاکم در مستدرک ج 3 ص 342 وایت کرده اند:

قال رسول الله (ص): ما اضلت الخضراء علی رجل اصدق لهجه من ابی ذر؛

رسول خدا (ص) فرمود آسمان سایه نیفکنده بر مردی که راستگوتر از ابوذر باشد.

پس چگونه هنگامی که ابوذر راستگو، با نقل روایت و صدور فتوی از جانب کعب الاحبار به حدی غضبناک می شود که او را می زند ما موافق کعب الاخبار باشیم؟

و آیا این مصداق بارز یک بام و دو هوا نیست که از یک طرف ابوذر را راستگوترین بدانیم و از طرفی از جانب کسی که وی با او مخالفت سختی کرده روایت نقل کنیم؟

ما برای رد کلام کعب الاحبار و عدم قبول روایات او به همین مقدار بسنده می کنیم، برای توضیح بیشتر به کتب رجالی مراجعه بفرمایید.

آری بسیاری از اسرائیلیات توسط همین کعب وارد کتب اهل سنت شد.

مرکز جهانی اطلاع رسانی ال البیت

 نظر دهید »

روزه های قضای نامعلوم

31 خرداد 1394 توسط hosna

 

كسي كه نمي تواند از اول بلوغ تا حال چه مقدارنماز و روزه قضا بر عهدهاشآمده است وظيفهاش چيست؟


جواب:

الف) اگر يقين به فوت نمازهايي داشته باشد واجب است قضا كند

والا چيزي واجب نيست ولي اگر كسي احتمال بدهد نمازهايي را نخوانده

ويا غلط خوانده ميتواند آن مقداري كه احتمال ميدهد را قضا نمايد.

ب) روزه هم مثل نماز است اگر يقين به نگرفتن ندارد، قضا واجب نيست

ولي از باب احتياط اشكالي ندارد بلكه مطلوب است.



 نظر دهید »

روزه و تلاوت قرآن تارك نماز

31 خرداد 1394 توسط hosna

آيا روزه و تلاوت قرآن كسي كه نماز نميخواند مورد قبول حق تعالي است؟

جواب:

هر تكليفي مستقل از تكليف ديگر است بنابر اين اگر كسي نماز نخواند ولي روزه بگيرد يابالعكس آن عملي كه انجام داده صحيح است البته

مرتبه قبولي به درگاه حق و تقرب و بهرهگيري از آثارآن مسلما به انجام دادن واجبات ديگر و تركمعاصي است و ترك واجب خود معصيت است.

 

 

 

 

منبع پاسخگو: ستاد اقامه نماز

 

 نظر دهید »

مرگ اهل سنت-مرگ جاهليت-معرفت امام زمان(ع)

12 خرداد 1394 توسط hosna

 

طبق حديث ( من مات و لم يعرف امام زمانه … ) آيا اهل سنت بر مرگ جاهليت می ميرند؟

این روايت از پيامبر اكرم(ص) است كه اهل سنت هم آن را نقل كرده اند. جای شبهه نيست كه اگر كسی امام زمان(عج) خودش را بشناسد وامامت آن امام برايش ثابت شود و انكار كند يا امام را نشناسد و نشناختن او از بي مبالاتي و اهميت ندادن نسبت به امور دين باشد (در حالي كه اسباب شناختن براي او فراهم است) مردن چنين شخصی، مردن جاهليت است. اما كساني كه نسبت به امور دينی اهميت می دهند و زمينه پذيرش واجبات الهي را دارند (كه يكي از آنها معرفت امام است)؛ ولي اسباب و موانعی برای آنها پيش آمده كه اصلاً امامت امام به گوش آنها نخورده و يا براي آنها تفهيم نشده است، شامل اين حديث نمي شوند. تنها نسبت به آن مقدار از مسائل دين كه به آنها رسيده، مؤاخذه مي شوند.

تعداد زيادي از اهل سنت، مسأله امامت را نشنيده اند و يا براي آنها تفهيم نشده است و بنا به اعتمادي كه به بزرگان خودشان دارند از آنها تبعيت مي كنند. حكم اين گونه افراد، با كساني كه نسبت به مسائل آگاهند فرق مي كند.

 نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3

أَحسَنُواالحُسنـــىٰ

باسلام واحترام مقدم میهمانان عزیز را به وبلاگ مذهبی « أَحسَـــنُـواالْحُسنـــىٰ » خوش آمد می گویم. نام این وبلاگ برگرفته از آیۀ زیبای 26 سوره مبارکۀ یونس(ع) ، و هدف از ایجادآن، اشاعه و نشر فرهنگ ومعارف اسلامی ،کلام وحی واهل بیت(علیهم السلام) می باشد. امیدوارم بنده را با نظرات ارزشمنــد خود یاری نمایید. ان شـــاءالله

موضوعات

  • همه
  • همه موضوعات
  • تفسیر
  • احادیث
  • حکایات
  • اخبارتشیع
  • شبهات
  • کتاب شناسی
  • درمحضرمولا امیرالمومنین ع
  • مناسبت ها
    • محرم الحرام
      • آیات حسینی
      • روز نگار عاشورا
      • پرسمان حسینی
      • احکام عزاداری
      • کرامات الحسین(ع)
      • پای درس امام حسین(ع)
      • فضایل ااحسین(ع)
      • اعمال محرم
      • امام حسین از دیدگاه اندیشمندان جهان
      • سبک تربیت فرزند حسینی
      • امام حسین از دیدگاه اهل سنّت
      • سیرۀ امام حسین در اندیشۀ شهداء
      • اشعار حسینی
      • حکایات
      • مداحی
    • صفرالمظفر
      • شهادت دُردانۀ حسین(ع)
      • اربعین حسینی
      • آثار وبرکات زیارت امام حسین(ع)
      • شهادت کریم اهل بیت(ع)
        • مناظرات حضرت
        • حکایات الکریم
        • کرامات الکریم
        • تربیت حسنی
        • واپسین روزها
      • رحلت رسول الله(ص)
        • واپسین لحظات
      • شهادت عالم ال محمد(ص)
        • سیرۀ رضوی
        • حکایات رضوی
    • ربیع الاول
      • پای درس امام عسکری(ع)
      • طلوع خورشید مکه
        • نظرمفتیان وهّابی پیرامون جشن میلاد نبی(ص)
        • نظر اهل سنت درجشن میلادنبی(ص)
    • ربیع الثانی
      • وفات کریمۀ اهل بیت سلام الله علیها
        • روایات درفضیلت زیارت
        • مختصری از تاریخچۀ حرم
        • احادیث منقول از حضرت معصومه(س)
        • کرامات الکریمه
        • چهل حدیث قم واهل قم
          • حضرت رسول(ص)
          • حضرت امیر المومنین(ع)
          • حضرت امام صادق(ع)
          • حضرت امام کاظم(ع)
          • حضرت امام رضا(ع)
          • حضرت امام هادی(ع)
          • حضرت امام عسکری(ع)
      • طلـــوع خورشیـــد یازدهم
      • سیدالکریم،حضرت عبدالعظیم(ع)
    • جمادی الاول
      • ولادت حضرت زینب(س)
      • بانوی بی نشان(ایام فاطمیه)
        • پرسمان فاطمی
        • درانتظار شهادت
        • احادیث فاطمی
        • حکایات وفضایل حضرت زهرا(س)
        • کتابشناسی فاطمی
        • آموزه های زندگانی حضرت زهرا(س)
    • جمادی الثانی
    • رجب المرجب
    • شعبان المعظم
    • رمضان الکریم
      • ضیافت الهی
      • قمرماه رمضان
      • اسرار عبادات
      • دلنوشته های ماه رمضانی
      • در محضر قرآن
    • شوال
      • شهادت
    • ذی القعده
      • عالم آل محمد(ع)
        • کرامات الرضویه
          • به روایت اهل سنت
          • به روایت شیعه
      • میلادشمس الشموس
        • پرسمان رضوی
      • شهادت جوادالائمه(ع)
        • پرسمان جوادالائمه(ع)
    • ذی الحجه
      • پیوند آسمانی
      • داستانهای صوتی حج
      • عید ولایت وامامت
      • روزمباهله ونزول آیه تطهیر
      • روز خانواده
      • میلاد امام هادی(ع)
    • هفته دولت
    • هفته دفاع مقدس
    • ویژۀ دهۀ فجر
    • بصیرت سیاسی، انتخابات
  • درمحضر بزرگان
    • پندها وآموزه ها
    • دستورات
    • توصیه ها
    • طنز
  • اشعار
  • آدینه موعود
  • تصاویر
  • طوفان جاهلیت
  • پرسش وپاسخ
  • اخلاقی-تربیتی
  • آیات طلایی
  • صادق آل محمد(ع)
    • *حکایات وکرامات امام صادق (ع)
    • *پای درس امام صادق (ع)
    • امام صادق(ع)وعلماءاهل سنت
    • روایات مهدوی امام صادق(ع)
    • شاگردان امام صادق(ع)
    • گنج های بزرگ دنیا از زبان امام صادق(ع)
    • جوانان درکلام امام صادق(ع)
    • وصیت ها
  • از وهابیت بیشتر بدانیم
    • کلیپ های دیدنی
  • آزمون پایان دوره
تاریخ روز

همراه با قــــرآن در بهار قــــرآن

آیه قرآن تصادفی

لبخندهای پشت خاکریز

مهدویت امام زمان (عج)

جستجو

پیوند ها

  • دختر فاطمه ام
  • عفاف وحجاب
  • رهبرمعظم
  • ولایت
  • موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عج

ز یارت عاشورا

زیارت عاشورا

عکس

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

آیه قرآن
  • هدیۀ صلوات شما به چهارده معصوم علیهم السلام هنگام خوندن مطالب صدقۀ جاریه ای باشدبرای روز مبادایتان .
  • تماس