دنیا بر دوش تبلیغات است...
“مسأله تبلیغات یك امر مهمی است كه می شود گفت كه در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است، و می توان گفت كه دنیا بر دوش تبلیغات است… باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه كه هست به دنیا معرفی نمایید… “امام خمینی(ره)
کار تبلیغ، کار بسیار بزرگ، حساس و موثری است. امروز برکات تبلیغ های گذشته را مشاهده می کنیم و فردا برکات تبلیغ امروز شما را ان شاالله جامعه مشاهده خواهد کرد.
- تأثیرات تبلیغ، دفعی و آنی نیست، طولانی مدت است. مبلغ دین اگر ظواهری را مشاهده می کند که به گمان او ظواهر غیر دینی است، مأیوس نشود.«حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله»
تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است كه به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افكار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف ومقصدی مشخص ، هویت پیدا می كند. تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است.
اول تير ماه هر سال، به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ۱ تیر ماه ۱۳۶۰ شمسی روز تبليغ و اطلاع رساني ديني نام گذاري شده است.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، “نهاد شوراي عالي تبليغات اسلامي” در اول تير ماه 1360 به صورت نهادي منسجم، مستقل و وابسته به ولايت فقيه با اراده امام(ره) و به منظور پرداختن به امر تبليغات با هدف اعتلاي فرهنگ پربار اسلامي و ترويج شاخص هاي اعتقادي به وجود آمد. اين نهاد در سير تكاملي خود در سال 1368 به “سازمان تبليغات اسلامي” تغيير نام يافت.
روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بر تمامی مبلغان خیرخواه وبی ادعا مبارک باد.