Download: znews7427.pptx

در حال دریافت: znews7427.pptx ابن تیمیه وحدیث «علی مع الحق و...»+پاورپوینت


ابن تيميه در كتاب منهاج السنة مى‌نويسد:

«على مع الحق والحق معه يدور حيث دار ولن يفترقا حتى يردا على الحوض من أعظم الكلام كذبا وجهلا؛ فإن هذا الحديث لم يروه أحد عن النبي صلى الله عليه وسلم لا بإسناد صحيح ولا ضعيف»
حديث «على با حق است و حق با او است از بزرگترين دروغ‌ها و نادانى است؛ زيرا اين حديث را هيچ كس از رسول خدا (ص) نقل نكرده است،‌ نه با سند صحيح و نه با سند ضعيف؛ پس چگونه شيعيان ادعا مى‌كنند كه همگى اين روايت را نقل كرده‌اند.
منهاج السنة ج4، ص238.

پاسخ

حدیث:علی مع الحق و الحق مع علی و لن یفترقا؛
علی با حق است و حق با علی است. این دو از همدیگر جدا نمی‌شوند.

در منابع سنی با تعابیر مختلفی آمده و همه نشانگر این است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: علی با حق است و حق با علی است، این دو از همدیگر جدا نمی‌شوند.

یا حدیث قرآن با علی است و علی با قرآن هست اینها از همدیگر جدا نمی‌شوند؛ یعنی علی بن ابی طالب محور حق و محور تبیین و تفسیر و بیان قرآن است این تعبیر درکتب اهل سنت ، از جمله  کتاب تاریخ دمشق ابن عساکر آمده است. در صفحه بعد آمده است که:
ابی لیلی الغفاری می‌گوید: از نبی مکرم شنیدم که فرمود بعد از من فتنه‌ای به پا خواهد شد. در این هنگام همراه و ملتزم علی بن ابی طالب باشید و از او جدا نشوید.
علی اول کسی است که در قیامت من را می‌بیند و اول کسی است که با من مصاحفه می‌کند و همراه من در آسمان بالا است و او فاروق و فرق گذارنده بین حق و باطل است.
تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج 42، ص 450.

فایل زیر پاسخی به یاوه گویی های ابن تیمیه باتکیه بر منابع اهل سنت است که  آگاهی نسبت به آن برهر مسلمان اعم از شیعه وسنی ضروری است:

دانلود: