Download: 99sefat ali.pdf

در حال دریافت: 99sefat ali.pdf اوصاف نود و نه گانۀ حضرت علی(ع) براى اثبات حقانیت خود

يكي از شبهاتی كه وهابی ها دائم آن را مطرح می کنند ، اين است كه امام علی عليه السلام خودش را امام نمی دانسته است ، چرا شما شيعيان ، كاسه های داغ تر از آش شده ايد و ادعای امامت آن حضرت را می كنيد ؟ ونیز می گویند اگر حضرت علی نسبت به خلفاء سوء نيتی داشت يا قلباً از او ناراضی بود و او را غاصب حق خود می دانست ، همواره منتظر فرصتی برای اعاده حق خود می شد و برای غاصب حق خود از اين فرصت طلايی استفاده می كرد .

 بی شک مطرح كردن چنين شبهاتی ، نشانگر جهل و عدم آگاهی آن ها به روايات و سيره امير المؤمنين عليه السلام است . اگر آن ها به خودشان زحمت می دادند و كمي تحقيق می كردند ، هرگز چنين شبهه ای را مطرح نمی كردند .

امام علیه السلام برای اثبات امامت وخلافت خود مکرر با خلفاء ودیگران در این مورد احتجاج می کرد واز حق الهی خود دفاع می کرد.علاوه برآن بزرگوار، اصحاب گرامی ایشان همچون سلمان فارسی وابوذر نیز با آنان به احتجاج می پرداخت، اماآنچه مسلم است اینکه در بين وظائف و شؤونات امام و پيشواي منصوب و برگزيده از جانب خداوند، حفظ شريعت ونگاهبانی از حوزه دين از مهمترين وظايف او است كه اگر احساس كند، اصل و اساس دين در خطر است ، به هر صورت ممكن بايد از آن جلوگيری كند .

فایل زیر حدیث خواندنی طویل وبسیارتکان دهنده وجانسوزیست پیرامون احتجاج حضرت باپنج تن از اهل شورى ، پس از وفات عمر بن خطّاب  به نقل از مرحوم طبرسی رحمة الله (درکتاب احتجاج) که در آن حضرت علی علیه السلام نود ونه صفت وویژگی منحصر به فرد را برای براى اولويّت خود برشمرده اند که بدلیل اطاله متن ،آنرا در قالب pdfارائه می کنم.

پیشنهاد می کنم بی بهره نمانید.

مشاهده ودانلود در فایل پیوست